شهردار اهواز تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی را یکی از اولویت‌های شهرداری اهواز دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  منصور کتانباف، شهردار اهواز گفت: براساس برنامه و بودجه مصوب و ابلاغ شده از سوی شورای اسلامی شهر، شهرداری اقدامات خود را در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی انجام می ده که این امور شامل تکمیل شش سرای محله در مناطق کیانشهر، فرهنگیان، ملاشیه، کوی رمضان، کوی جمهوری اسلامی و پردیس و ساخت فرهنگسرای خیابان 68 متری، تکمیل و تجهیز 2 پارک بانوان است که از این موارد در 3 ماهه نخست امسال سه سرای محله به بهره برداری می‌رسد، ضمن آنکه  2 سرای محله آل صافی و نبوت نیز مناسب سازی و احیا می شود.

وی افزود: برای سرای محله 14 فعالیت پیش بینی شده است؛ خانه سلامت با هدف آموزش و ارتقای سطح آگاهی شهروندان، خانه ورزش، خانه کارآفرینی برای کمک به اشتغال بویژه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، خانه عفاف و حجاب، خانه ایثار و شهادت، کتابخانه و قرائتخانه و ....از جمله این مکان ها هستند، در تهران سراهای محله، تجربه ی موفقی بوده‌اند و امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از تجربیات آنها، عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

کتانباف عنوان کرد: امروز بیش از هر زمانی نیازمند آموزش های شهروندی هستیم، مردم باید بدانند که شهر با هزینه خودشان نگهداری می شود و باید میزان مشارکت خود را دریابند. در این صورت است که آموزش شهروندی تاثیر بیشتری خواهد داشت .

 شهردار اهواز بیان داشت: رشد حاشیه نشینی عوارض بسیار زیادی را برای جامعه ی شهری پدید آورده است. عوارضی همچون معضلات اجتماعی و فرهنگی، زمین خواری، ساخت و سازهای غیرمجاز، نبود سرانه های محلی، نبود زیرساخت های اولیه نظیر آسفالت و فاضلاب، معضلات حقوقی و اسناد اراضی و...از جمله این مشکلات است که مدیریت شهری را با چالش جدی مواجه ساخته است.

انتهای پیام/م

تسریع در اتمام کار زیر ساخت های فرهنگی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.